Програмата е насочена към:
Учители – начален етап
Учители – прогимназиален етап
Учители – гимназиален етап
Възпитатели в общежитие
Учители – целодневна организация
Анотация
Учителят-мениджър има да реализира няколко основни задачи, свързани с мениджмънта на работата в класната стая:
– управление на пространството;
– управление на времето;
– управление на преподаването и ученето;
– управление на конфликтите;
– управление на вербалната и невербалната комуникация.
Като се изхожда от тези методологически позиции участниците се запознават с ефективни технологии за изграждане на позитивна учебна среда за успешен мениджмънт на преподаването и ученето.
В теоретичната част учителите се запознават с различни стратегии за работа при културно различни ученици. Представя се спецификата на управлението на проблемите, които са свързани с учебното съдържание и процесите на преподаване и учене в мултикултурна среда и управлението на конфликти, породени от културни различия.
В практическата част се работи интерактивно за овладяване на специфични вербални и невербални техники за ефективна педагогическа комуникация в мултикултурни класове свързани с взаимното опознаване и приемане, преодоляване на предразсъдъците и формиране на толерантност към различието.
След края на присъственото обучение учителите описват апробирани от тях модели за работа в мултикултурна класна стая и така се създават възможности да се обменя добър опит.
- Teacher: Янка Тоцева